Belépési adatok

*
*
*
*

 

*
*

« Vissza a főoldalra

2014-09-12

Az Eni megerősíti stratégiai célkitűzéseit

Az Eni jövőbeni stratégiai célja a cash flow növelése, igazodva a folyamatosan csökkenő európai piachoz. Claudio Descalzi, az Eni vezérigazgatója Londonban ismertette a vállalat középtávú stratégiáját a pénzügyi közönséggel

Claudio Descalzi, az Eni olasz cégcsoport vezetője Londonban számolt be a vállalat középtávú célkitűzéseiről, amelynek részeként a piaci változásokhoz igazítják a társaság pénzáramlását. E szerint az Eni a zsugorodó európai piaci lehetőségekre a pénzforgalom növelésével reagál, és a 2014-2015-ös időszakban a működési cash flow-t több mint 15 milliárd euróra növeli, ami 40%-kal több mint a 2013-ban generált 11 milliárd euró. A vállalat a továbbiakban nagy hangsúlyt fektet a kutatási-termelési (upstream) üzletágra, a gáz-, és a finomító tevékenységek átalakításának felgyorsítására, valamint költségeinek csökkentésére.

Kutatás & Termelés

Az Eni a jelentős kutatási sikereknek köszönhetően 3%-os növekedésről számolt be a 2014 és 2017 közötti éves szénhidrogén termelésre vonatkozóan.

A vállalat az alábbi intézkedésekkel kívánja maximalizálni portfoliójának értékét:

  • Új gázmezők fejlesztése; a 2014-2015-ös időszakban 15 projekt megvalósítása, melyek a 2017-es termelési cél több mint 70%-át teszik ki.
  • Új kongói, egyiptomi és nigériai felfedezések gyors ütemű fejlesztése, melyek célja a Kasagan mezei és angolai LNG késedelem ellensúlyozása.
  • Kutatás általi értékteremtés: a felfedezések magas szintű kezdeti kezelése, valamint végrehajtása felbecsült értékük alapján.

Gáz & Energia

A romló piaci körülmények ellenére az Eni gáz és energiaszektora 2014-ben nullszaldós működési profitot és cash flow-t ért el, köszönhetően a hosszú távú gázszerződések újratárgyalásának és az üzleti részlegek jó teljesítményének. A vállalat a jövőben is törekszik a gázellátás és a piaci árak összeegyeztetésére, ez a folyamat jelenleg az előzetes tervekkel összhangban 60%-os készültségi szinten áll, és várhatóan 2016-ban fejeződik be. A közelmúltban folytatott tárgyalásoknak köszönhetően 2017-re az összes előre fizetett, vagy take-or-pay gázszerződés megtérül, amely 1,9 milliárd euró bevételt eredményez majd.

Finomítás & Marketing

Az Eni 35%-ról 50%-ra növeli kapacitáscsökkentési célkitűzését, miközben a piacot leginkább az árrés folyamatos csökkentése, illetve az európai finomító-kapacitás túltelítettsége jellemzi. A kitűzött célt a vállalat úgy fogja elérni, hogy olaszországi üzemeinek egy részét átalakítja, valamint további mérsékléseket hajt végre számos európai telephelyen. Az intézkedéseknek köszönhetően az Eni a finomító és marketing cash flow-t 2015 végére, az adózás előtti eredményeket pedig 2016-ra hozza egyensúlyba, mindezt az egyre romló piaci körülmények ellenére.

Vállalati felépítés

Az Eni új szervezeti struktúrát vezet be, melynek segítségével nagyobb hangsúlyt fektet az olaj és gázüzlet prioritásaira, valamint a technikai és személyzeti szolgáltatások centralizálására.

Költségcsökkentési program

Az Eni költségcsökkentő programot indít, amely elsősorban az üzleti mellékköltségeket hivatott enyhíteni. A vállalat a programnak és a szervezeti átalakításnak köszönhetően 2014-ben 250 millió, a 2014 és 2017 közötti időszakban pedig összesen 1,7 milliárd eurót fog megtakarítani.

Eszköz portfolió optimalizálása

A nemrég feltárt felfedezéseknek és a velük kapcsolatos üzletágra irányított nagyobb hangsúlynak köszönhetően az Eni 2014 és 2017 között két milliárd euróval növeli eszköz kivonási programját, amely így összesen 11 milliárd euróra rúg. Ebből az összegből a cég 2014 és 2015 között hat milliárd eurót szeretne elérni.

Cash flow

A tervek szerint a cégcsoport átlagos éves működési cash flow-ja 2014 és 2015-ben meghaladja majd a 15 milliárd eurót. A tavalyi évben ez az összeg 11 milliárd eurót tett ki. Az upstream üzletág növekedése, a midstream (finomítás) és downstream (disztribúció) tevékenységek forgalma, a költségek és a befektetések felett gyakorolt szigorú kontroll, valamint a tervezett leválasztások a tavalyi évhez képest várhatóan átlagosan évi 20%-os cash flow emelkedést eredményeznek a 2014/15-ös időszak végére.

További információ kérhető

Száraz Gábor, szóvivő, E-mail: szaraz.gabor@tigaz.hu, Tel.: +36/30/471-2672

 

A sajtóközlemény letölthető formában (.doc)

  • Sajtokozlemeny_Az_Eni_megerositi_strategiai_celkituzeseit_20140912.doc Letöltés